Pages

Jul 26, 2011

Farewell..Farewell..Farewell...

Ok kali ni nak cite pasal farewell series dari kwn2 utk aku...hehehe..terharu gila padahal 2thn jer tak de kat office kan..Tp takpelah, janji hari2 org belanja makan..hari2 makan free, hari2 mkn dgn banyaknya..miahahaha...

Aku kat company K ni nak masuk 5thn. Aku dah experience keje dlm 2 dept. Scope keje mmg lain sgt2 bila tukar dept tp best gila sbb boleh belajar mcm2. Kat sini nama je ada 400++ staffs, tapi lain dept, lain culture, lain orgnya, lain perangai2. Alhamdulillah aku boleh je masuk dgn mana2 jenis org pun. Dulu masa aku masuk ada 200 lebih org je. So kenal semua org..rapat dgn semua org...rasa mesra dgn semua org. Bila dah makin besar, ada la yg tak kenal sgt kan. Mcm kat sini ktorg tak boleh besar and ramai sgt. Mybe dlm this year dah kena stop recruiting. Max 500 staffs je la kot. Ok la tu...senang boleh control sket and cam muka2 org kan..hehe
Aku mmg ramai sgt kwn kat sini. Kwn baik..kwn biasa2, kwn gi gym, kwn bersukan, kwn lepak makan kat chill out, mcm2 lah. Mybe sbb aku pun jenis mesra alam...hahaha...So bila aku ckp aku nak cuti 2 thn jer, bertalu2 la soalan2 yg kena tembak. Dgn sabar aku jawab satu2, sorang2..wahh..mcm artis plak feeling nya kan..miahahaha..

Start dari May lagi gilir2 dah schedule timing utk org belanja2...mmg best makan sedap slalu...badan aku pun naik dgn mendadak. hehe...Slalu sbb kwn2 lain2 crowd kan, so asing2 la gi makan2. Mana yg sama2 geng, baru leh kuar dlm big group sket..Aku pun apa lagi mendiva la pilih Mandarin Oriental Hotel 3x, Chillis berpuluh2 kali aku rasa..hahaha..Ben's (restaurant baru kat KLCC try la not bad gak), Japanese..Chinese...segala lah ikut tekak aku masa tu. Ada gak time yg aku nak makan kat Wisma Central je so selamat la org yg belanja ketika itu..hehe..Gambar mmg tarak. Sbb seronok sgt borak2, lgpun aku bkn jenis amik2 gmbr sgt..ikut mood..
Dlm byk2 farewell, paling best adalah 2 farewell party ni. Satu kat rumah boss aku. Iyer..beliau dgn bermurah hati nak buat makan2 kat rumah dia, wife dia masak, utk aku. Walaupun tak ramai dpt dtg sbb weekend masing2 ada hal kan, tp meriah gak. Boss aku ni dari World Bank, tp originally org Cameroon. Anak2 dia semua dah American la sbb lahir kat situ kan. Dia kat sini 3 thn jer, secondmend basis. Mybe next year dia balik la World Bank balik. Masa aku ckp aku nak cuti 2 thn tu termenung gak dia seminggu. hahaha..takde la ckp aku ni staff kesayangan sgt ke hapa..tp sbb dia dah rasa serasi kot keje dgn aku. Nak start all over again dgn org baru rasa mcm penat kan. Tp nak buat mcm mana boss..My husband is my REAL boss...kekeke...So dia pun dgn kena terima kenyataan, buat la party utk aku hari tu...Ok dah malas nak type byk2..layan gambar je lah..



:: Food adalah Cameroonian + Malaysian..byk giler..nak pecah perut...Terharu pagi2 lagi wife boss dah masak semua nih..::

 :: Rajin okeh siap nak label2 bagai..hahaha::


 :: Ni dessert...cake wife dia buat sndiri gak..SEDAP GILAAAA...lembut, gebu, moist jer..Lemon sponge cake..aku mkn byk gak...malu plak nak mintak tupperware..haha::


:: Arsyad aku lepaskan jer..Mummy bz lah nak makan nih..hahaha::


 
 :: Crowd yg serbu makanan...aku je tambah 3x..kekeke::


 :: Budak ni kalau dah ramai nak melayan dia..mana ingat nak makan...::


 :: Gambar adalah blurr sbb dua2 tak reti dok diam ::

 :: Gedix and suka sgt ramai org rajin melayan dia..

Tp yg lawaknya...Arsyad ni bercommunicate dgn collegue2 aku dah mcm ayam ckp dgn itik..haha..Ye la Arsyad tak ckp English langsung. Dia tau "Hi, How are you"pastu if jawab "I'm payin..(fine)..tentiu..(thank you).. hahahaha...So byk masalah komunikasi di situ. Penat aku nak translate sebutir2 kat kawan2 aku and explain satu2 kat Arsyad...takpelah janji mereka2 happy..hahaha


 :: Arsyad sgt teruja boss aku ajak tgk dog...dia kan mmg suka binatang..Pastu dia jerit ckp nak pegang..weyy..jgn buat hal Arsyad..hahaha..siap tu ckp "Boss, gigi dog tu sama dgn gigi Arsyad kan?" boss aku buat muka blurr jer..hahaha


 :: Pastu boss aku bukak lagu2 Cameroon..siap nak dancing2 lagik. Ada awek plak hari tu anak Auntie Nadia...Kakak ni umur dah 6thn Arsyad oiiii...::


 :: Budak excited terlebih..::


 :: Antara kwn2 yg rapat dgn aku kat office...si mamat tu pun dah resigned..hahaha::


 :: My BFF...Saovanee Chan Somchit. Anak kacukan Chinese+Thailand...Low profile sgt2 minah ni..And thank you darling coz helping Albert organize all this...Ye la dia tolong sket2 boss aku gak..takkan aku plak nak tolong utk Farewell aku sndiri..hahaha


 :: Sessi kena bagi ucapan dan dapat hadiah..malu giler okeh..merah2 muka aku..nasib ada Arsyad so dpt cover2 sket...hahaha::


 ::Dapat winter coat baby..Comel gilaaaa!!!!...nak2 brand Baby Phat weyy...Aku tgk kat mothercare RM400 lebih okeh!!!!...jgn harap aku nak beli..hahaha..Tp diaorg ni kasi hadiah lupa nak tanggal price tag..kekeke...Aku rasa sampai sana aku nak cari same color utk aku gak..baru leh matching2...hehehe

Pastu boss aku bawak round2 rumah dia..Masa utk terpegun lah kan....Takpelah, angan2 je lah...nak dok umah mcm ni tak mampu...Aku snap skit2 la sbb rasa mcm pelik plak nak snap gambar bilik dia bagai...hehehe


 :: His office...terusun je sbb kat umah..tgk kat REALL OFFICE kat K...pengsan okeh..hahaha::


 :: Sapa malas leh naik lift..hahaha..aku cover2 gagah gak naik turun tangga....::


 :: Nice view kan...Bila la leh dok umah gini..lg 20thn mungkin??? hehe..::


 :: Ni anak2 dia...yg sulung dah 13thn, paling kecik 10thn...nerd2 bagai...Yg sulung tu leh menang petandingan Matematik 5thn berturut2..hahaha..mmg nerdy..::

 :: Aku snap sambil malu gila masa ni...Arsyad leh selamba melompat dlm jakuzi yg berada DALAM BILIK BOSS AKU!!!...God knows apa yg terjadi dlm Jakuzi itu..hahahaha...Nasib la boss aku rilek tak marah..Si Arsyad leh siap lompat2 dlm tu..berdegung2 bunyi semua org terperanjat..kalau pecah tu Arsyad, setahun gaji mummy lom tentu dpt bayar tau!!!..::


 :: Boss aku konon cool angkat Arsyad sambil senyum..dalam hati sapa tau?? miahahaha::

Pastu sebelum apa2 pecah, apa2 rosak..baik aku blah dulu. Oh yer, Daddy tak dpt join masa ni sbb dia ada hal lain. Aku takde hal nak bwk Arsyad sorang2, cuma pitching mmg kena tinggi la. Sebelum balik dia leh gi kat piano boss aku, tekan2 kuat2...Pastu siap ckp "Boss, Arsyad nak main pinano boleh??". hahaha..Gelak semua org...hai la Arsyad...

Apapun, aku rasa grateful dpt boss and kwn2 yg sekepala...Rasa sedih sgt nak tinggal kan dept aku ni sementara. Ni time cuti pun ktorg still email and bbm hari2..pastu seminggu skali aku masuk office sbb rindu sgt..hahaha..Sampai sana baru betul2 berpisah la kot kan...Apapun, TQ boss utk farewell nih..Nnti la ada rezeki kita jmpa di US saja....kekeke

Then the final farewell adalah dgn kwn2 dept lama...We all mmg nak buat reunion dah lama. Tp ada je benda menghalang. So sbb aku nak gi, leh buat skali. Tp biasalah, if weekend tak ramai yg free. Last min ada je hal kan. So proceed dgn sapa2 yg ada je la. Itupun riuh sekampung...Havoc gila. haha...Buat kat Silver Spoons restaurant...Siap block the whole kedai ok. Ktorg je ada kat situ...Food adalah sedap. Korang gi la try..promote nih..hehehe..Sbb boss Silver Spoons yg terbaru next year, korang mesti kenal dia...miahahaha....

Thanks to my BFF Puan Salina sbb organize semua nih. Dgn 4 anak, dgn Saturday tu dia kena kerja..Dgn husband dia outstation, relax je leh buat party lagi kan...Apapun we had fun!!!..tak amik gambar food, tak amik gmbr byk sbb sibuk bergossip and update each other...Ye la dulu ktorg satu unit, skrg masing2 dah membawa haluan masing2. Cite balik story2 lama pecah2 perut gelak. And Nadiah!!!!..we miss you okeh!!!..sampai hati tak dpt datang tawww..


 :: The whole clan yg buat Silver Spoons bingit dan sesak. Padahal berapa org je kan..kekek::


 :: Kasi chan all the "girls" nak terover posing..hehe::


 :: Budak2 yg sgt hyper masa tu. Si Arsyad the whole day tak tido. Pun boleh main smpi 11mlm!!!...::

 :: Ni sikit je scene dia ok..Diaorg punya happy mlm tu tak tau la...sugar high sorang2..::

Oh, acara makan2 masih berlangsung smpi skrg. Smlm aku dtg KLCC, dari bfast sampai dinner dgn 3 group yg berlainan..Balik rasa ketat sgt perut, senak, sampai takleh nafas..hahaha...Friday ni ada lagi..Sampai start puasa baru stop kot...Kawan2 aku adalah lega bila tau aku pergi lepas bersalin. Diaorg pun risau kan..Tapi korang2 sila dtg visit aku and baby. Tak datang siap!!!..hehehe..
OMG panjangnya entry..hahaha..senanng campak je dalam satu entry...Sampai sana nanti baca balik sambil lap air mata...miahahaha

 

2 comments:

AdanyaKauUntukku said... [Reply to comment]

mulan's leaving...
cam nak nangis
walaupun idoklah rapat kan
tapi cam ilang 'kawan'
btw
all the best Zu
nice knowing you...

kiss kiss tuk arshad n baby....

eiseais said... [Reply to comment]

marah nadiah sebab dia tak datang *grrrr*