Pages

May 10, 2010

Kenapa Aku Start Mem-Blog...

wah..tajuk..hahaha


ye lah kan. sejak bertahun dok blog hopping. tgk2 blog org, jadi silent reader, jadi follower, tiba2 rasa mcm best plak nak ada blog sndiri nih. nak2 bila start ada anak. bkn la nak cite pasal diri sendiri je kan. wat apa. oleh kerana aku ni tergolong dalam golongan ibu2 yg suka cari info dlm internet nih..cewahh..so suka la baca2 blog. tgk pengalaman org. cari info. yg bagus kita amik, yg tak bagus kita kasi buang dlm tong sampah. hahaha..ye la, org memblog ni tujuan mcm2. nak update diary hari2, nak bg family members baca (bagi yg duduk jauh di perantauan), nak cari duit, cari kawan, cari peminat..wahh..siap peminat bagai kan..so suka hati. terpulang pada hak individu kan. tkde org leh paksa ke, leh larang ko ke. suka hati la kan..

lagi senang aku list kan la beberapa sbb kenapa aku saja nak bukak blog nih. supaya menjadi peringatan kat diri sndiri. supaya tak lupa diri , tak tenggelam di dalam dunia blog ni..cewahh..ayat tak boleh blah..hahaha
1. Main reason adalah utk update development my beloved prince itu. mmg typical reason la for most of the bloggers yg ada anak. sbb mcm best la kita record apa dia buat, apa dia achieve, perangai dia, kadang2 bila bosan2, leh baca balik pastu senyum2 sndiri. tp en suami dah warning, jgn la puji anak melampau2. hahaha..pernah ke aku puji anak eh? merungut selalu lah kot..hahaha..

2. kerana ramai kwn ada blog gak. so mcm suka la kan. aku baca pasal ko, ko baca pasal aku..niat hanyalah nak share story mory dgn kwn2. bkn nak kumpul peminat ke, nak buat duit ke, takmo la. penat kang nak kena kejar berapa byk entries satu hari bagai, buat contest suma, itu bkn aku la. ada org suka, so takpelah kan. aku agak kemalasan di situ..

3. eh..malas plak nak pikir2. karang2 la sambung kalau rasa nak sambung entry nih..boleh? hahaha..tkpela, tak penting pun kan..takde la nak make sure blog ni di sukai ramai ke, jadi fav blog ke, tak payah kot...biar menulis dgn ikhlas, dgn happy, utk kepuasan diri sndiri...rasa nak tulis, aku tulis la. rasa malas, bersawang la..hahaha.
ok la, nak share gambar anak bujang aku dari dia lahir sampai skrg dah umur setahun 3 bln dah..besar dah dia..hmmmm..muka pun berubah2 nengoknya..


ni masa dia baru berumur sehari. dia lahir pd 12 Feb 2009



yg ni campur2 la yer dari zaman baby sampai la dah beso dah skrg...






ok, tak larat dah. jenuh ler nak buat satu enty pun..berejam kot..hahaha..tkpe, mula berjinak2 gini la. belum pro lagik..sabor..sabor

3 comments:

Unknown said... [Reply to comment]

curlasttt tawwww!!! hahaha.. tahniah selamat datang mummy n arsyad

eiseais said... [Reply to comment]

eh...dah delete dah tempat2 kosong.

ok lah for a start. i punya earlier entries lagi gross. takde gambar, bahasa mcm apa. learn as u go along, lek2.

pasni letak tags pulak. senang arsyad nak tengok achievements dia.

good luck good luck good luckkkkk

ZuNas77 said... [Reply to comment]

Auntie bulan, awww...malu taw..kekeke..gedix kan mummy arsyad nih?

puan sally, tu ler baru leh delete tmpt kosong ntah apa2 tuh..takpe, lek2 kan..bkn nak kena janji hari ni 10 entries ke 80 entries ke. tak payah nak tulis "Dear Readers" bagai..hahaha

okeh, nnti i letak tag tuh..