Pages

May 25, 2010

Arsyad and Car Seat....

Lama gila rasanya tak mengarut kat blog nih. sbb skrg ni bz2 teramat lah. nak patah pinggang dok mengemas barang nak pindah. mengemas satu hal, nak unpack balik satu hal. nasib la tgh2 kemas tu, dpt berita gumbira..horreeyy..terus bersemangat rasa nak kerja..Alhamdulillah, dpt rezeki lebih sket tp aku mmg awal2 dah plan utk Arsyad..nak buat playroom dia. supaya dia dpt bermain dgn proper, tak semakkan rumah, so mummy pun tak byk keje..hahaha..eh, intro sudah lari tajuk laaa..

okeh, hari ni aku saja nak cite pasal si Arsyad dgn car seat dia. sbb kan dia ni sangat la susah nak terima brg2 yg berguna utk dia. mcm car seat, stroller, baby cot, bumbo, rocker, playpen, semua dia REJECT ok...giler susah nak pujuk dia. ye la kan kalau takat playpen ke, rocker ke aku tahan la lagi. ni kalau car seat takmo susah la sbb daddy nya slalu outstation, aku berdua je ngan dia ke hulu ke hilir. kalau tak ikat betul2 bdk ni bkn reti dok diam..

so sejak dia umo 2 bln aku dah start letak dia dlm car seat. dah siap2 beli masa dia dlm pantang lagi. 1st try masa nak antar dia nursery sebelum aku start keje. mula2 mcm ok. tp lama2 dia dah demand takmo letak tau. nak2 masa tu aku dah start keje, daddy dia leh drive, so aku boleh la pegang dia kan. so dia jerit2. pernah la gak kitaorg biar je takmo angkat dia sbb niat nak ngajar kan..tp dah jerit2 sampai takde suara, sampai batuk2 nak muntah2, mana larat kan...so dgn berat hati, angkat dia dan takde la letak lagi..huhuhu..mission failed!!!..

lama2 aku rasa tak tahan la. sbb makin besar makin melasak la bdk ni kan. suma nak tekan, suma nak tarik, so tak boleh tahan. dah la masa tu daddy dia takde lama. aku la nak tahan drive lagi, pegang dia lagi kan. so aku berkejar la gi MyDear warehouse sale. beli car seat lagi satu yg paling murah dan berbaloi. and letak je dia kat situ. mula2 dia melalak tak ingat tau. tp lama2 ok dah. alhamdulillah skrg ni dia ok dah. kadang2 if lama2 sgt dlm kete dia bosan gak. jerit2. tp if bagi makanan, senyap ok. nak2 coklat ke, gula2 ke. tak bunyik2 dah!!..tp kena la tahan comot gila la lepas tu kan..tkpe la Arsyad, tahan kan aje la. nak buat mcm mana..utk ur safety gak kan...isk..isk..isk...

oklah, bebel panjang lebar pun tak guna. meh kita layan gambar.....

:: Ni masa 1st time dia kena letak dlm car seat..muka garang tak boleh blah..hahahaha::
:: bila dia tido aman begini alangkah indahnya..masa ni we all gi Penang. 3 hours straight tido okeh!!!..sangat besttttt!!!..::

:: apabila hati gumbira...best la gelak2 kan.. ::


:: bila dah tahap kebosanan melampau..jerit kuat2 sampai bingit telinga mummy n daddy..ish..ish...ish..::

:: hahahaha...lawak gila kan. siap tarik2 rambut tak tahan..ni terjadi bila aku wat dek je dia jerit2...gila tension mamat nih..::


:: start main tarik2 kaki bila kebosanan melanda...::

:: bila Mummy plak takde keje nak ngaco anaknya..kekekek..::

:: haaa..ni antara time bahagia..bagi dia buah, syok je dia layan makan..baru la aman...::


:: bila hati gumbira, baru leh buat muka gini...::

:: dan begini....::
itu hal cite pasal Arsyad ngan car seat nih. mmg try and error jer. alhamdulillah even tho ikut mood dia, tp dia paham gak la everytime nak letak dia dlm car seat skrg. sedikit sebanyak membantu gak la kan. kalau tak susah tau nak melayan..tak larattttt..
lepas ni nak cite hal dia ngan benda2 lain plak. stroller yg dah jadi bahan hiasan dlm stor, playpen yg dah jadi tmpt menghumban barang2, baby cot yg dah di campak dlm bilik tak guna..hahaha..suma barang2 yg Arsyad reject...haiihhh..anak sapa lah nih....

1 comments:

Selly Buke said... [Reply to comment]

ingat tk hapdet2 dah.. hehehe.. tp paham camner rasanya bila kena pindah floor nie.. huhu..

bestnya kalau echa pun berminat nk duk dlm car seat.. huhu.. letih.. letih..

wah2.. sudah ada berita gembira ea... harus ke IKEA cepat tu kasi realisasi playroom arsyad.. pas nie leh la 3A's dtg main kat sana.. hehe