Pages

Sep 29, 2010

Mari Kita Kejar Target..

Haihh..penat betul nak set target nih..dulu senang sbb dah tau nak turun 20kg. skrg ni nak set in terms of kg susah gak sbb makin sikit "kg's", makin susah. dah la aku dah set dlm kepala ni aku nak buat kerja hardcore ni dalam masa 2 bln jer. By 31st Dec 2010, harap2 aku dpt achieve target yg aku letak kat sebelah kanan nih..kekeke

Ramai org tanya nape obses nak kurus sgt? nape tak bersyukur dgn badan yg ada skrg? nape nak seksa diri etc..Well..aku takleh nak jwb and puaskan hati semua yg bertanya tu kan. Cukuplah if aku puaskan hati aku dan bagi mata suami aku sedap memandang aku. Bkn ckp skrg tak sedap memandang (berani la dia ckp gitu..), tapi coz aku tau dia suka aku kurus, kurus mcm dulu. So apa salahnya buat utk diri sendiri and suami tersayang kan..cewaahhh..ayat tak boleh blah..hahaha

Lagipun ini kan utk kebaikan kesihatan gak. Bkn la nak ckp org besar tu byk penyakit, and org kurus tu takde penyakit. Penyakit tetap dtg tak kira size badan. Tapi potensi nak dpt penyakit kalau kita oversized ni adalah tinggi kan. So secara tak langsung, aku buat utk kesihatan gak. Harap2 sangat kali ni betul2 berkekalan..Tak larat asyik nak try, rehat..try balik..rehat balik..sampai tak dpt2 figure yg aku idam2kan..

So kat side bar tu saja aku share current weight, target weight segala. Selepas aku berhempas pulas berjuang selama sejam kat gym tadi. hahaha..Giler kentang nak start balik lepas lebih 2 bln tak pernah jejak kaki kat gym. Ketar2 kepala lutut aku nih. Then bfore aku start workout, aku gi la timbang kan. Sabarr je la naik lagi sekilo. See...mmg membakar hati betul lah. So secara rasminya, Daddy Arsyad hanya sekilo lagi berat dari mummy Arsyad nih. Aku ibaratkan la mcm gula sepaket tu kan. sekecik itu gak la perbezaan berat aku ngan dia. Serious tak boleh jadik..Tp aku happy sket sbb Visceral Fat dah turun. Ini fat yg berselirat dlm organ2 dalam kita yer. Sangat2 bahaya kalau tinggi sgt senang dpt sakit jantung or stroke or apa2 penyakit berbahaya. It should not more than 10% aku rasa. Dulu aku 7%. Gila tinggi. Berkat makan meggi goreng+ayam goreng+telur goreng hari2. Skrg dah cut sket benda2 bergoreng, dah turun ke 3%. Instructor kat bawah tu pun terkejut..hehe..Aku still mkn benda bergoreng, cuma tak seteruk dulu laa..

Okay, cite byk plak kan. So kepada sesiapa yg berminat nak bersama2 dengan aku menjayakan misi ini, marilah kita yer. Hopefully aku dpt reach target tu in 2 months. Sbb saya nak sgt jadi sekurus budak comel kat bawah ni. Skrg suka sgt tgk dia. Sbb dia sangat2 cantik, hot dan simple!!..If aku pakai skinny jeans lepas dpt size mcm dia baru la tak nampak hazab sangat kannn..hahaha

::Haihh..cantik sgt kannn???::

Semoga impian aku nak jadi kakak si Blake Lively ni akan tercapai..hahaha..

2 comments:

Pnut said... [Reply to comment]

Zue, kalo dah selim macam awek dalam gambo ni...
huisshhhhh Nas kompem tak komplen dah..kalau dia komplen gak.. ishkkk tak tau la..hehehehe

akak tatau lagi bile nak pegi cheras, minggu lepas papa pun sebok, kami pun sebok, minggu ni lagiii super duper sebok... mungkin minggu lagi satu kot...

nanti roger-roger la...

ZuNas77 said... [Reply to comment]

hahaha..Kak Naz, kalau dpt selim mcm Blake Lively tu confirm makan 5-6 tahun..dapat sipi2 tang kening dia pun jadi lah..haha

Itu ler, mama n papa pun ramai org dtg rumah and jalan rumah adik beradik. InsyaAllah, kalau ada rezeki kita jumpa gak sebelum raya abeh..