Pages

Sep 5, 2012

Halllloooooooo......

Huwa..huwa..huwa.....lama gilerrrr tak update blog...dari sebelum bln puasa, sampai nak abeh raya dah...hahahaha


Kemalasan melanda.....mmg takde masa la nak blogging bagai..plus camera aku rosak, Arsyad campak dgn sesuka hati. So mood nak blogging agak terpadam sbb takde gambar cun2 nak letak sini...kekeke

Tp takpe, dari biar blog ni mati di mamah usia, mari lah kita update. Kang rindu plak. Kang tak letak plak cerita ceriti life kat sini. Harap memori dlm otak je, bkn semua igt ye dak? If share kat sini, at least bosan2 leh baca..Pastu senyum sorang2...hehehe

 OK lah meh aku bawak korang jalan2 kat rumah kitaorg kat SG nih...Ini gambar2 yg sempat di captured sebelum camera jahanam. Itupun bkn semua dari camera. Byk dari  BB jer. Sbb tu gambar ala2 sedeh. Takpe, janji ada gambar...


 :: Ni gambar building rumah kitaorg dari jauh. Captured ni dari jambatan Keppel Bay Club. Memang trademark Reflections ni bangunan tinggi condong2 pelik2 tu. Tp ktorg punya unit bkn kat bangunan tinggi. Duduk kat terrace jer. Sbb dgn budak kecik, bahaya tinggi2 nih..Plus sewa nya pun, of coz la tinggi kan...::



 :: Gambar adalah bercampur baur. Sila jangan pelik ok. Ni sipi2 master bedroom dari meja makan. Rumah ni kecik jo. Dari pintu ko dah leh nampak segenap sudut rumah...hehe::



 :: Ni kitchen equipment yg diaorg sediakan. Aku tak pakai. Aku simpan dalam almari bilik tetamu. takut anak2 pecah2kan..hahaha::


:: Ni dari depan pintu rumah. Seriously kecik kan? Dia jenis memanjang ke belakang. Hujung tu kiri kanan lagi 2 bilik. Masuk2 pintu je terus jumpa meja makan belah kanan, ruang tamu belah kiri. Pstu master bedroom belah kiri gak..Gambar ni masa baru2 sampai...serious melampau sepahnya....

 
:: Ni la ruang tamu cinonet....utk family kecik aku je pun dah semak. Mula2 ada satu coffee table tgh2 tu. Aku removed. Pastu aku removed gak kerusi merah tu. Menyemak. Anak2 aku pun blurr tak tau mana nak berlari-larian. Biasalah budak2 dari Kajang kan...pelik tetiba rumah comel gini..hahaha


 :: Ni kengkonon dia panggil dry kitchen. Kitchen kebenda nya kalau dah sejengkal je dari ruang tamu...Kadang2 aku basuh pinggan, terperecik kat Daddy yg tgh syiok tgk tv..hahaha


 :: Ni view dari kitchen. Memang leh nampak keseluruhan ruang kan? Comel sgt2 rumah ni. Tu ha sebelah cermin tu coffee table yg aku dah campakkan ke tepi. Esoknya mgmt dtg kutip bawak g store. Hehehe


 :: Dry kitchen. Tmpt buat susu, basuh pinggan. Belakang tu aku igtkan almari apa ntah...rupa-rupanya....

 

 :: Belah kiri mmg tempat simpan barang2...belah kanan tu peti ais...kira ok lah mmg rumah ni fully furnished. Semua benda ada. Tak yah beli apa dah patutnya..::


 :: Pinggan mangkuk pun dia kasi. Tp dah selamat aku sorok kat dlm almari bilik tetamu. Ktorg beli melamine je utk kegunaan harian...Kang satu hari satu pecah, tak pasal2 nak membayar plak kan::

 :: Ni wet kitchen. Comel sgt tmpt memasak ni. Betul2 sebelah dry kitchen tu. Kira kalau aku menumis2, mmg org yg tgk tv tu pun leh bersin2..hahaha...pun sama equipment complete. Tp idok ler aku pakai semua. Tak reti den. Coffee maker tu awal2 aku dah sorok.


:: Yg betul2 guna hanyalah cerek air ni..Tgk la tu electricity equipment semuanya brand Braun. Itu periuk kuali berkilat2 tu aku simpan. Aku beli hok murah je kat Giant. Yg selamat kalau bontot kualinya itam nanti...hahaha::

  :: Ini semuaaa simpan. Beli sudu kat Mustafa Center jer. Sudu dia kasi ni berat nak arwah. Hilang sebatang, menangis nak gantinya kangggg...::

 :: Semua ni dah selamat simpan..::


 :: Manual semua brg2 dlm umah ni. Tapi haram la aku nk baca kan..Sikit2 aku call mgmt office. Sikit2 aku mintak org dtg...Ai kan dari Kajang....takut kang tersalah2...hahaha


 :: Masa mula2 dia ckp washing machine ni plus dryer, wahhh...suka aku. Tak yah susah2 nak sidai2 baju. Tp skrg tensi. Sbb kena pandai control temperature and kena asing2kan baju. Kalau tak habis musnah baju2 ko. Color turun, butang pecah, gambar2 luruh, baju mengecik!. Separuh dari baju ktorg dah jahanam dek washing machine nih. Haihhh...::



 :: Pstu Arsyad godek2 apa ntah..rosak. Panggil technician, begini sekali dia nak tau apa yg rosak..hahaha::





:: Ni Master bedroom. Punnn tak besar sgt. Muat 1 katil size King jer. Rumah ktorg dulu leh muat 1 kig bed, 1 single bed, 1 baby cot. Sbb rumah ni comel, beli mattress, Daddy dgn Arsyad kena turun pangkat tido kat bawah...Hahaha...

:: Ni toilet dlm masterbedroom. Aku punya fav part. Sebelah tu shower and bath tub. Rumah ni bilik 3, tp bilik air ada 4. Motif??? Hahaha...Semua bilik air design mcm ni. Cantik...Suka aku...

:: Setiap 2 hari ada cleaner dtg. Tukar cadar and towel, bersih2kan rumah. Tp rumah comel gini, kejap je diaorg buat. Lepas diaorg balik, sepah ler balik....Cleaner dari China. Sepatah haram English tak tau. Slalu ktorg communicate guna bahasa hati. Hahaha..Aku ckp English, dia ckp China. Hantam saja lah...

:: Ni view dari depan. Kalau sapa2 dtg, jumpa lah air pancut ni. ::

:: Pengangkutan ktorg kat sini adalah shuttle bus. Setiap setengah jam bus dari sini ke Harbour Front, and setiap sejam dari sini ke City center mcm Marina, Suntec, etc. Ok lah tu. Nak bawak kete kena bayar SGD20 per day. Tak larat ler...

 
:: Shuttle bus kecintaan kami...::

 
:: Ni view kat luar rumah lak. Anak2 aku suka jalan2 kat luar petang2. Sebelah ni ada sungai. Memisahkan Reflections dgn Carribean. Lagi satu condo kat sini. 

 
:: Ni Gym. Tak jauh sgt dari block aku. Lepas beranak harus la bertapa kat sini kannn..hehe::

:: Suka budak2 ni tgk panorama petang2 kat sini...Tmpt kapal2 parking. Angin sepoi2. Kadang2 ada kapal2 lalu, diaorg pun terjerit2 kejakunan..hehehe

:: View dari tmpt kapal2 tu. Rata2 aku tgk unit2 yg mengadap waterfront ni kosong..Sbb sewanya mahal kot. Kena bayar sewa rumah sekali dgn sewa pemandangan...Hahahaha. Tp serious best. Sbb dari rumah ko leh nampak Sentosa Island...Rumah aku berdepan dgn unit lain. Tkde view sgt. Kiri kanan je ada view. Takpelah, pandang muka anak2 pun best aper...
 

:: Rumah ni ada 2 balcony. Satu kat master bedroom, satu kat hall. Anak2 suka lepak kat balcony ni. Angin sedap. Pastu ada je la keje memasing. Buang sampah la..panjat kerusi meja la....




:: Ni BBQ pit dia. Ada 3 stations kt sini. Kira kalu sapa2 nak buat BBQ, tak payah la susah payah buat kat rumah comel masing2. Buat kat sini je tepi sungai. Segala kelengkapan ada. Tmpt bakar, kerusi meja, sinki, Mmg selesa bangat...




:: Playground untuk anak2...aku tak berapa paham konsep dia. Sbb takde slide and swing. Yg ada mcm tmpt exercise. Pastu menda alah ni. Ini je la budak2 leh main. Ntah apa2 punya concept playground...Tp takpelah, janji budak2 still happy..

 
:: Muka happy::

:: Pool dia besar gila...ni pool budak kecik. Arsyad tgh cuci mata mak2 budak jaga anak2 main pool. Hahaha..Pool org besar belah sana nun...Panjang betul. Kalau nak kurus, hari2 swimming kat sini, confirm leh turun byk kan....ada 2 pool kat sini. Satu lagi kat sebelah Gym. Ni kat sebelah Club House.::

Itu je lah gambar yg aku mampu share. Ada byk lagi gambar benornya...Tp nak tunggu loading, bercinta!!!...Skrg jam dah kul 1am. Anak2 and Daddy dari kul 9pm dah tido. Aku biasalah, iron baju keje Daddy dulu, kemas2 dapur dulu, buat laundry dulu, baru leh tido. Siang mmg ngadap anak2 je lah keje nya. Skrg ok sket sbb Arsyad dah start school. Itu nanti lah aku share citenya. Duduk dgn Adelia je pun bkn leh relax. Minah tu attention seeker gak skrg. Nak kena ngadap dia je memanjang. Tak lama lagi nak jadi Kakak Diya la katakan..hahaha

Overall, Alhamdulillah ktorg dah ok dok sini. Dah rasa mcm tmpt sndiri dah. Bila balik Raya aritu, rindu plak rumah comel nih. Hahaha...Sini rumah comel sgt, tp sewa nya tak berapa comel. 5 bln sewa kat sini, dah leh bayar cash dah rumah ktorg kat Kajang tuh. Miahahaha..Tp nasib baik bkn ktorg yg bayar. Company yg bayar. So gaji Daddy mmg bersih utk berjoli je kat sini. If potong rumah, bil letrik, air, mak aiii..makan pasir ler jawabnya kan. Rata2 rumah kt sini mmg mahal. HDB flat pun harga utk 2 bilik apt 400k ok!!!...SGD..kalau convert, dah leh dok Banglo kat Bangi...hehehe

Sbb tu aku ckp kat Daddy, jgn berkira sgt bab nak bayar school Arsyad..Mahal tau..SGD1300 sebulan...Kalau convert..(nak gak convert kan, biasalah aku kang kedekut..keke), dah leh bayar 3thn aku punya yuran buat diploma kat UiTM dulu. Hahahaha..itu baru fees utk sebulan....Tp takpe, yg penting that kind of education adalah peluang yg perlu di grab utk Arsyad. So far dia happy sgt kat situ. Baru 3 hari, tp dia ok. Nanti la aku cite lagi bab kindy Arsyad..

Hajat di hati nak buat 8 entry arini (gila ko cita2 tinggi melangit..haha). Tp di sebabkan momentum nak blogging belum mari, cukup la satu entry dulu kan..Esok rajin2 aku update lagik. 

Byk sgt benda nak update...nnti lah rajin2 yer....

Apapun, lega sbb kami dah LEGALLY jadi warga Malaysia yg menumpang kasih di bumi Singapore...Hehehe...Zed Zaidi, jgn marah aaa....hahahaha...

:: Dgn DP ni, keluar masuk Spore, tak payah kecoh2 nak isi white card lagi....lalalalalalala...::

5 comments:

SyaNa said... [Reply to comment]

best nye besan oiii
umah ko da gaya hotel wei
suke aku tgk..nnt agak2 aku dtg sana bleh la bwk aku jalan2 tawaf kawasan ek

aloloo menantu aku tu, nampak sgt dia sonok kan

Anonymous said... [Reply to comment]

wahhh..rindu nak baca pasal akak... :)))

AdanyaKauUntukku said... [Reply to comment]

besar lah tu Zu..umah akak skrang pun tak sebesar tuuuuuuuuu

ZuNas77 said... [Reply to comment]

Syana,

Takde la rasa hotel sgt..sbb kocik bebenor..hehe..okeh, sila roger bila ko nak dtg tau..menantu ko tu suka je..sbb bila nangis, kejappp je mummy dah sampai..sbb beberapa langkah je dari dia..hahaha

ZuNas77 said... [Reply to comment]

Hi Anon,

haa..sapa ni??? letak la nama lain kali k :-)

Kak Ila,

Hehehe...tkpe,nnti akak pindah La Cottage akak tu, lagiii best kan..