Pages

Feb 13, 2012

Bobok Gendut Saya....

Lamaaanya tak update pasal si Amina Adelia tu..aka bobok gendut kalau nama glamer indon dia..hahaha...Alhamdulillah, kejap je dah 5 bulan setengah makcik tu. Lepas je aku abis exam A1 aritu, duduk rumah dgn dia sebulan..wahhh..heaven nya!!!..sbb dia good girl sangat..janji ko isi penuh tank dia, pampers kering, dia ok jer..Ko nak layan tv 24 jam pun takpe!. Aritu aku demam+batuk+selesema. Tak tahan sgt, aku kasi dia susu, aku makan ubat, aku boommm..tido. Dia elok je main sorang2 dalam baby cot..pastu tau2 dia pun tido. hahaha.

Ni gambar latest my adorable Adelia.. (Lantak ler anak sendiri panggil adorable kan...hahaha)..Rindu banget sama dia. Skrg aku dah start kelas balik. Amik A2 pulak. So utk 2 bulan kami terpisah buat sementara waktu..miahaha..dia ok je..balik school boleh manja2 balik dgn Mummy dia yg gendut juga ni..kahkahkah.

:: Saya memang suka jelir2 lidah..baru perasan ada lidah kot..hehe::

:: Practise nak pusing..@ 4 bln tak pusing2 lagik..haha::

:: Practise nya kejap aje..pastu terus sumbat jari dlm mulut, layan mata!::

:: Serammm tgk kaki dia kan? hahaha..agak2 susah tak nak pakaikan gelang kaki? miahahaha::

:: Ni practise golek2..tau2 dah sampai bawah cot..kekeke::

:: Check up @ 5 months..berat tak naik byk...Doc ckp nak ringankan badan..tapi masalahnya, ringan ke?? hahaha::

:: Pagi-pagi dia bangun tido, dia akan mamai2 begini. If aku takmo bgn lagik, dia relek je dlm cot 2-3 jam pun..::

:: Lepas tu bila aku akhirnya bgn tido..tgk2 dia pun dah tido begini sambil tersenyum..bahagia mak ko kan???::

:: Ni kena gigit dgn abg dia yg bertuah...Aku punyalah mengamuk naik hantu..Gigit sekuat2nya nih..::

:: Masa berlatih2 nak pusung..badan dah lepas..bontot tetapppp tak bergerak..kahkahkah::

:: Soka pakaikan dress2 begini walaupun kecik lagik..sbb tomei sgt2..::

:: Posing utk camera mummy mmg takde prob punya..::

:: Nak bukak baju, tang kepala tak lepas..baju umuq 2 thn ni tau..hahaha::

:: Aku mencintaimu!!!::

:: Perut bolat baru lepas makan biskut..hahaha::

:: Akhirnya @ 5 bulan 3 hari..baru berjaya pusing..syabass...hahaha...::

:: Tido pun dah position pelik2 skrg...::

Ok itu je yg aku smpt letak gambar skrg...bila tgk2 balik gambar ni..OMG..rindunya nak spend time hari2 dgn dia..Tp bila dok umah kang, mati kutu tak tau nak buat apa. Mcm2 projek la konon dlm kepala ni aku plan, tp hampeh satu pun tak buat. Hahahaha....Belum biasakan diri jadi full time housewife walaupun dah 7 bln dok umah kan..Cuma peningkatan sket skrg aku boleh prepare dinner la bila Daddy balik. Terasa sedikit kemajuan di situ..hahaha...

Ok dah nak masuk kelas. A2 level ni lagik hazab dari A1. Tp takpela, tempuh je la anggap je salah satu cabaran hidup. Kahkahkah..Ayat takmo kalah ok..

Tchuess..

1 comments:

AdanyaKauUntukku said... [Reply to comment]

nanti dah besr
akak rasa anak dara awak ni jadi acrobatic..huhuhu
meliang liuk badan dia yek

budak2 kan..
tulang lembot lagik......
fleksible..
kite buat cam tu
mau bangun pagi dah tergeliat..ha ha ha...