Pages

Jan 30, 2011

Tanda-tanda anak bujang saya dah besar..

Oh..hati dan diri ini sudah ready. Ready utk tgk dia semakin hari semakin membesar dpn mata. Sorry, tapi aku tak berapa agree dgn parents yg selalu ckp "tak ready utk dia membesar"..like.. what do you mean?? takkan takmo tgk dia besar dan besar..Or sbb if makin lama dia besar, makin tak jadi "baby" kita lagi takut makin lain? Oh aku adalah lain. Aku nak Arsyad semakin besar dari segi perlakuan dia, cara dia pikir, apa dia buat yg selari dgn umur dia. Kalau dia umur 5 thn tapi masih nangis di shopping complex nak mainan, mmg confirm mummy dia takkan ada belas kasihan..hahaha

1.  Sudah pandai melawan ckp
     Melawan bkn la bermaksud dia boleh berdebat dgn aku. If boleh, dah lama aku call TV3 suruh masukkan dalam Buletin Utama. Hahaha..dia boleh la tunjuk protes dari segi melawan cth aku suruh buat apa2 dia buat derk je mcm tak dgr..and satu malam tu terjadi dialog seperti di bwh ni

Mummy : Arsyad, jom la tido mummy dah ngantuk..Arsyad tak ngantuk ke?
Arsyad : Tak pun..
Mummy : Mata mummy dah takleh bukak ni
Arsyad : Itu ate Mummy...ukan ate arsyad..

dan aku pun telan air liur aje di situ..hahahaha

2.  Paham byk benda
     Vocab dia makin lama makin bertambah. Boleh la buat ayat panjang2 sikit. Bila Daddy takde keje, dia tau Daddy work cari duit. Tp if dia tak gi school, boleh bgn pagi lambat, tp still Daddy keluar utk main golf, dia akan mengamuk ckp "Daddy kan toti!!!...(cuti)". hahaha..Dlm erti kata lain dia phm la if dia tak gi school, kami adalah tidak bekerja. So jgn la coba2 nak kelentong dia..terus terang je la ckp gi main golf yer daddy..hahaha

3.  Suka mengadu
    Awas kepada cikgu2 yg suka marah dia kat school, mmg hari2 dia mengadu sapa yg marah dia..hahaha..aku tak kisah..elok la kena marah if buat salah. Sbb aku tau "perangai" anak sendiri..takkan cikgu2 dia nak marah tak tentu pasal. Sbb if aku tanya balik nape cikgu marah Arsyad? mamat tu pun tunduk sambil senyum2..hahahaha..

4.  Eh tiba2 malas nak type boleh? layan je la gambar menunjukkan anak bujang saya sudah makin membesar...next week dia sudah masuk 2 thn..saya adalah gembira..dan berharap dia semakin besar, sihat dan bijak dari hari ke hari..

:: Beriya bwk shopping bag sndiri tp byk langgar org kiri kanan::

:: Kalau betul2 menyapu mmg legaaaa sgtt-sgt mummy dia::

:: Dari umur setahun suka makan sndiri cuma skrg lagi melampau..tak pernah ada peluang nak suap dia mkn..Juga memberi kelegaan kepada mummy dia..hahahaha..dasar pemalas kan..::

:: Insya-Allah...::

:: Tapi dia sujud mcm ni yer..kekeke::

Dan yg paling buat aku rasa anak aku dah besar ialah...

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-


"Mummy...Arsyad nak beyakkkk..."

:: Muka happy tp hazabnya mummy kena tunggu sampai dia selesai. Pastu cepat2 nak tgk "hasilnya"...yucks..tak senonok tau Arsyad!!::

6 comments:

dieya said... [Reply to comment]

ceria sungguh muka arsyad beyak.. wahahaha!

ingatkan mummy nak jadi mcm kate goslin amik gambo setiap anak2 dia punya first hasil perkumuhan.. buat kenangan :-p

ZuNas77 said... [Reply to comment]

hehehe..Nadiah muka happy sbb perut lega..kekeke

haihh..tkmo la amik gambar gitu..buat kembang tekak je ok..hahaha

AdanyaKauUntukku said... [Reply to comment]

sangat teruja tgk 'anak bujang' Zu
nak nangis ok
si Paim..
sume lambat..
nak suap nasik..ala la la....
berjaman..
siap kena kunyah bg masok mulot dia lagik
dia nak kunyah sendirik..sekiannnlah..berjanggot.....

mama4A's said... [Reply to comment]

bestnya arsyad dh pandai gi toilet... bila la echa nk pandai nih.. (cmner nk pandai kalau mama tk ajar? hehehe)

ZuNas77 said... [Reply to comment]

Kak Ila,

Takpe..milestones bdk2 ni kan lain2..yg penting kita as parents monitor je. Mcm kwn zu, masa dia baby bapak dia risau sbb dia paling slow milestones if nak compare dgn adik beradik yg lain. Tp skali bila dah start skolah, dia paling cemerlang gemilang. satu2nya anak dpt straight A's. hehehe..

ZuNas77 said... [Reply to comment]

Kak Selly,

hehehe..tp Aisya dah pandai ckp nak kencing..Arsyad masih belum dpt kasi signal tau2 dah pancut je mcm aritu dlm pool tu. hahaha