Pages

May 25, 2014

Masih Hidupppp...

Salam 1Malaysia!!
 
 
Hahaha..pagi2 nak poyo kan..dah la lama gila tak update blog. Haihh..entahlah..mood aku nak menulis ni mmg turun naik. Kejap kang rasa bersemangat gila nak update..kang kejap rasa mcm malassssss sekali...Skrg ni keje makin banyak kat office. Masih semangat nak berkhidmat untuk negara sebelum mengundurkan diri tahun depan.....hihihi
 
 
Aku blog walking pun dah jarang. Masuk je office buat keje tau2 dah lunch time. Slalu aku turun gym waktu lunch. Join class bodystep or main squash. Pastu lepas lunch belek kerja lagi. Tau2 dah ptg nak balik. Nak berfoya2 waktu keje skrg takleh sgt dah..
 
 
Rindu gila nak update pasal misi menguruskan badan tuh. Walaupun tersangatlah behind the schedule, tapi aku tetap meneruskan misi. Susah la kalau kita ni insan biasa punyai nafsu serakah yg berapi-api. Hahaha...Susah nak control makan. Bab exercise no hal aku rajin sket sbb aku mmg suka bersukan and exercise. Bab jaga makan tu lemah sket. Lepas turun 18kg aritu aku start balik sentuh nasi and minum air manis. Terus berat statik je tak turun2 dah. Mencik!!!
 
 
So skrg kena la strict balik. Currently aku dah turun almost 26kg!. DUA PULUH ENAM KILO. Dalam masa 6bln. (Aku amik berat masa last aku timbang nak beranak tu..doc suruh amik berat tu sbb ketumpatan air dan lemak lepas baby keluar tak boleh di kira dgn baik)..
 
 
Now aku lancarkan misi for 2nd phase. Need to turun another 13kg and i'm done. DONE!. Semua orang gelak2 ckp eleh ko tu kang dah kurus sket mula la nak pregnant balik. Nehi..nehi..nehi ok. Aku tak di benarkan pregnant for at least 2years. Atas sebab2 kesihatan. Tak la crucial sgt masalah aku. Tapi masalah gak la. Itu nanti la aku cite next entry.
 
 
Bila next entry tu??? Doa2 la semoga aku tak lemah semangat menulis ok..muahahaha
 
Babai!!


1 comments:

Anonymous said... [Reply to comment]

ade misi rupanye ye lama menghilang..

~fida~