Pages

Apr 14, 2011

Pengalaman Menakutkan Menghantui...

Rabu lepas gi Pasar Malam Cheras Perdana...Then  spt biasa the whole strectch jalan tu jem. Merangkak la kete utk sampai ke destinasi. Tgh dlm2 jem tu, masa tu ada lah lagi 20m je nak sampai entrance Pasar Malam. And biasa org akan parking kete kiri and kanan bahu jalan. Belah kanan cerah sket sbb dekat dgn Pasar Malam. Belah kiri mmg agak gelap, takde lampu jalan, tp org parking gak sbb dah takde tmpt parking lain..

Tetiba aku perasan ada 2 org mamat India ni mcm mencurigakan sungguh. Sorang pakai helmet, dduk atas motor, tp bwk motor pelannnnn sgt...Rupanya ada lagi sorang kat depan, kira jarak dlm 2-3 kete depan dia, tgh pakai handphone, jalan tepi2 kete yg parking2 tu. Yg buat aku rasa curiga tu, tiap kali dia lalu tepi kete, dia akan jengah dalam kete. Mcm tgk apa yg ada dlm kete. And tgn dia akan tarik pintu kete mcm try2 kot2 ada yg terlupa kunci kete. Pastu tgn yg pegang HP tu kejap2 letak kat telinga, kejap2 letak kat poket plak. Apehal ko ckp phone dgn org leh on off kejap2 gitu kan..

Auu dah agak mmg sah geng pecah tingkap kete nih. Sbb 2 thn lepas, aku pernah kena. Di jalan yg sama, di tmpt parking yg sama. Masa tu tgh sarat pregnantkan Arsyad. Husband outstation masa tu so aku gi tido umah MIL kat Cheras Perdana. Balik keje, tekak rasa nak sgt makan buah anggur yg rangup dan juicy kat pasar mlm. Masa tu dlm kul 6pm. Aku parking la belah kiri bahu jalan. Sbb aku tau cerah lagi masa tu. Tp aku silap, beg baju aku letak dlm kete. Patut aku kena alih gi letak dlm bonet. Tapi takde la sampai aku nak bawak gi pasar malam beli buah anggur skali..hahaha..Sbb masa tu dlm otak aku, beg tu isi baju, suar dalam, baju dalam utk gi keje 3 hari. Takkan org nak curi. Tp dlm otak bangang penyangak2 tu dia ingat dlm tu aku letak duit TIGA BELAS RIBU kot!!!...Lepas dapat anggur yg di idamkan, aku spt biasa masuk kete, drive mcm biasa. Tetiba aku rasa aku dgr motor lalu sebelah kete, sangat jelas sampai aku leh dgr apa diaorg borak atas motor.Aku ingat aku lupa tutup tingkap, skali tgk belakang, Mmg berderau darah masa  tu sbb tgk tingkap dah pecah, kaca2 bertaburan kat seat, and beg dah takde!!!..

Menggigil terus aku. Terus pegang perut. Takut kang terperanjat sampai terberanak plak. hahaha..Aku behenti kete tepi jalan. Sbb aku terkejut sgt and nak tgk sangat apa jadi sebenarnya. Dah bhenti kete, tengok kat tingkap tu, mmg rasa nak pengsan bila dah terang2 kete baru kena pecah!!!..ada sorang pakcik naik motor berhenti, tnya aku nape? Aku ckp kete kena pecah sambil terketar2. Dia pun mcm tak tau nak buat apa. Dia tnya rumah kat mana? aku tak jawab..sbb still blur!!!..

Aku tak kisah langsung beg yg penyangak tu amik .Yg aku kisah, dah la laki aku takde, kete kena pecah sah2 aku tak tau nak buat apa, and kete tu dia baru beli 3 bulan!!!..Huwaaa...tak dpt bayangkan muka dia bengang bila tau benda nih...Then aku drive slow2, sampai rumah MIL. Terus bgtau diaorg. Masa tu aku dah berlagak cool, tp dalam hati nangis abis banjir dah tak tertahan2. Takut sgt and tak tau apa nak buat. Then call laki aku, mmg setengah jam kena leter!!. hahaha...Esoknya amik cuti, gi settlekan kete sorang2. Sedih sgt masa tu..

Sbb tu bila aku tgk penyangak tu, terus rasa darah ni mendidih giler!!Terus aku ingat peristiwa hitam tu. Bangang giler kete pecah kena ganti cermin sampai 1k and body kete calar hanya di sbbkan ko nak amik beg baju aku!!!...gerammm...Aku bgtau laki aku pasal aku prasan diaorg fishy giler jenguk2 kete. And laki aku pun ckp mmg sah pecah kete. Tp sbb jalan jem, diaorg makin lama makin ke depan. Laju je nak check satu2 kete kan. Ktorg still stuck tak bergerak. Nak je aku turun kete and ikut diaorg tgk apa diaorg nak buat. Tp pkir kang bhayakan diri sndiri plak. If betul2 diaorg pecahkan kete dpn aku? apa aku nak buat? jerit di situ mintak tolong kah? hehe..

Rasa ralat sgt makin lama 2 ekor penyangak tu hilang dari pemandangan ktorg...Dlm hati aku doa takde kete yg jadi mangsa diaorg. And if ada org nampak, pls la buat something. Mmg aku tau if benda2 tu jadi dpn mata, rasa mcm terus terkedu tak terfikir nak buat apa2 kan. Sbb penyangak2 ni mesti la buat keje dgn pantas. Tp aku percaya, sepandai2 taktik korang nk merompak, satu hari mesti tertangkap gak...

Sakit hati sehingga ke hari nih....Tp takde la keje aku nak gi sana tiap2 minggu tgu diaorg lagi tgk still buat activity merompak ke tak kan..Kang terus aku jadi pasukan rela plak..hahaha...Cuma aku berdoa and harap sgt satu hari nanti diaorg akan tertangkap!!!...padan muka ko penyangakkkk..

0 comments: