Pages

Jan 9, 2011

Abdullah Arsyad 2011

Eh, rehat jap lah cite cuti2..hahaha..satu sbb malas, dua sbb aku rasa lama tak update pasal Abdullah Arsyad. Dah terpesong abis niat bukak blog nih..sebelum lesen aku kena tarik balik, baik aku kembali ke pangkal jalan..hahaha

Alhamdulillah, aku masih berpeluang tgk Arsyad membesar dpn mata..Semoga kami di panjangkan umur, utk jadi parents yg sempurna pada anak2 nanti..InsyaAllah..sbb takut kan skrg ni muda2 pun mcm2 penyakit..tau2 eh, org ni dah meninggal, anak kecik2 di tinggalkan. Dah ajal maut Allah yg tentukan kan..So bersyukur la kita masih berpeluang tgk anak sendiri dpn mata. Walaupun penat, tension, pening dgn karenah dia, tp bila pikir2 balik, baik bersyukur sebelum di timpa ujian2 itu..

Lg sebulan Arsyad nak masuk 2 thn. Kejap betul masa berlalu. Mcm baru smlm je lahirkan dia. Mcm baru je kendong2 dia bila dia innocent lagi masa baby..tak reti nak lwn ckp, tak reti nak tunjuk protes sgt..Skrg ni jgn ckp la..Kalau tak bg dia apa dia nak, jerit nangis dah tentu2 kan. Dia akan jerit selagi dia tak dpt benda tu. Biasalah budak, itu je la dia reti buat kan..Kena pandai tolerate, tak boleh bagi muka slalu, tp takleh strict sgt plak. Tp amatlah susah nak dpt win-win situation. Slalu Arsyad je lah menang.

Aku bila baca article kat babycenter, ngeri plak baca tajuk "Terible Two". Phase bdk2 bila masuk 2 thn, dia paham, tp dia refuse nak paham. Masa ni mmg mak bapak akan di uji sangat2 lah kan. Baca article nak belajar, tp bila berdepan dgn situation Arsyad tak reti marah, lupa dah apa aku baca masa tu. hahahaha..Tkpelah sebagai info and reference so aku tau la phase apa dia skrg kan. Skrg ni siap dah ada "Terifying Three" ok..waahh..bdk2 skrg..

Vocab dia pun dah bertambah..Takde la petah ckp full sentence tak reti stop. Tp paham la apa dia nak. Mulut tak reti diam kadang2 tak paham gak apa dia ckp. Marah okeh if aku tak paham, dia terus tukar tone konon aku ni pekak or tak reti paham. hahaha..Tp best layan borak dgn dia. Coz dia pun jenis melayan ringan mulut mcm mummy dia gak. Pening kepala daddy kat rumah. hahaha

Dah pandai mintak adik. Ayat kuar gini "Mummy, Arsyad nak baby.." Bila tanya pandai jaga tak? dia angguk2. Arsyad, main dgn baby 10 minit kat taska tak sama dgn kena jaga adik sendiri 24/7 tau. Jgn ingat best main dgn baby pastu tak gaduh dgn baby. Kita kena bersedia mental dan fizikal tau..Wahh..kemain mak dia nasihat anak padahal nasihat diri sendiri gak. Hahaha..Ye la ktorg ni merancang je, rezeki Allah yg tentukan. If ada alhamdulillah, if belum rezeki pun ok jer. Ada Arsyad ni pun dah bersyukur sgt2. Cuma aku malas bila org tanya2 bila nak tambah. Siap ckp aku ni sbb nak kurus sbb tu takmo pregnant lagi..wahhh..bila ntah aku lantik dia jadi consultant aku ntah. Suka2 je nak buat comment gitu kan..

Takpelah Arsyad, ada rezeki nanti jadi abg jugak Arsyad nanti..skrg ni marilah kita happy2 bertiga, byk lagi benda kita nak explore bersama..Sbb Arsyad suka jalan2..So mak bapak dia pun jadi bersemangat nak jalan2 bwk dia. Sbb duit tak berapa nak ada, kena la limit2 gak kan. Coz aku laki bini bkn kaki berjalan pun. Dulu honeymoon pun kat Kajang Perdana tu je ha dok cat umah sama2. hahaha..org tgk aku amik cuti seminggu lepas kawin dok la tanya gi mana honeymoon. Malu nak jwb seminggu cat umah sendiri sbb tu amik cuti. hahahaha..

Eh, tak sedar dah membebel byk nih. Curi2 masa je ni nak update light2. Nanti la cite panjang pasal Abdullah Arsyad lagik. Sbb if cite pasal dia mmg sampai sudah tak abis. Nak2 mak dia yg bercerita, coz if daddy dia yg tulis blog ni senang sikit ada executive summary secara consistent. hahahaha..

Ni gambar terkini dia..skrg payah nak amik gambar. Camera dah upgrade pun tak guna kalau dia tatap buat2 tak nampak camera setiap kali nak amik gambar. Dah pandai sound mummy lak tu "Asik-asik amik ambar"..Nak buat mcm mana Arsyad..dah dpt mummy mcm ni..redha je la..hahaha







I Love u so much busyuk mummy..Jgn nakal2 ok..

0 comments: